Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Ceny oleju napędowego w hurcie wyższe niż na stacjach?

Dodano: 02.09.2023
Aktualne ceny paliwa hurcie, a także jego dostępność zdecydowanie nie napawają optymizmem_Tomasz_Kuchta © Traktor24.pl
Aktualne ceny paliwa hurcie, a także jego dostępność zdecydowanie nie napawają optymizmem fot. Tomasz Kuchta

Z wielu kierunków słyszymy informacje o utrudnionym dostępie do paliwa hurtowego oraz o jego wysokich cenach. Ile zatem trzeba dziś zapłacić za dostawę oleju napędowego w hurtowej ilości? Czy problemy z dostępnością faktycznie istnieją? Sprawdźmy to.

Choć żniwa już za nami, to okres wzmożonego zapotrzebowania na olej napędowy w gospodarstwach rolnych trwa w najlepsze. Weryfikujemy zatem, jak aktualnie wygląda dostępność paliwa w hurcie i jak kształtują się jego ceny.

Wysiew poplonu dla leniwych. Prościej się już nie da?

Metod wysiewu poplonów jest sporo, jednak okazuje się, że całkiem skutecznie można też wysiać je przy użyciu maszyn znajdujących się w niemal każdym gospodarstwie. O czym wówczas należy pamiętać?

Czytaj dalej

Paliwo B0 praktycznie niedostępne

W wyniku przeprowadzonej przez nas ankiety telefonicznej z firmami zajmującymi się hurtową sprzedażą oleju napędowego zauważyliśmy, iż zamówienie do swojego gospodarstwa paliwa B0 (bez dodatku biokomponentów) praktycznie graniczy z cudem.

Spośród obdzwonionych podmiotów tylko jeden z nich posiada w swojej ofercie olej napędowy B0 – w przypadku zamówienia 2,5 tys. l jego cena wynosi 6,67 zł/l.

Olej napędowy B7 na ogół dostępny, ale…

Z pewnością dobrą informacją jest fakt, iż każdy z ankietowanych przez nas przedsiębiorców posiada w ofercie olej napędowy B7. Niestety sporo gorzej wygląda sytuacja, jeśli zapytamy o termin dostawy.

Od kilku dni do nawet tygodnia 

– tyle wynosi aktualnie średni termin realizacji zamówienia hurtowej dostawy oleju napędowego

W tym wypadku tylko jeden rozmówca zagwarantował nam, iż jest w stanie zrealizować zamówienie w ciągu 24 h. W przypadku pozostałych firm termin realizacji wynosi kilka dni do nawet tygodnia.

Co ważne, przedstawiciele firm podkreślają, iż takie wydłużone terminy nie są czymś normalnym, bowiem jeszcze niedawno byli w stanie dostarczyć do klienta paliwo w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia.

Ceny diesla wysokie i wciąż rosną

Prace polowe trwają aktualnie pełną parą, pytanie tylko, czy przypadkiem rolnikom nie zabraknie oleju napędowego?_Tomasz Kuchta © Traktor24
Prace polowe trwają aktualnie pełną parą, pytanie tylko, czy przypadkiem rolnikom nie zabraknie oleju napędowego? fot. Tomasz Kuchta

Do mojego gospodarstwa ostatnia hurtowa dostawa paliwa dotarła nieco ponad 2 tygodnie temu i wówczas za litr paliwa B7 zapłaciłem 6,23 zł/l, co było ceną wyższą niż na pobliskich stacjach paliw.

Dzisiaj jednak o takich cenach możemy jedynie pomarzyć, za to wciąż mamy do czynienia z sytuacją, gdzie taniej zakupimy paliwo na stacji, aniżeli w przypadku hurtowego zamówienia kilku tys. l.

Najtańsze paliwo udało nam się zlokalizować u jednego z dostawców w woj. wielkopolskim, gdzie przy hurtowym zamówieniu za litr oleju napędowego B7 przyjdzie nam zapłacić 6,40 zł.

6,40-6,60 zł/l – 

tyle obecnie przyjdzie nam średnio zapłacić za litr oleju napędowego przy hurtowym jego zamówieniu. To o około 20-30 gr więcej, niż na stacjach paliw

Dużo jednak częściej spotkaliśmy się z ceną oscylującą w okolicach 6,50-6,60 zł/l. Oznacza to, iż aktualnie zamawiając paliwo w hurcie zapłacimy nawet o 20-30 gr na litrze więcej, niż w sytuacji, gdybyśmy postawili na zakup na stacji paliw.

A co na pytanie o dostępność paliw odpowiadają przedstawiciele firm, z którymi rozmawialiśmy?

– Aktualnie zauważamy ogromne problemy z dostępem do paliwa. Dzieje się tak dlatego, iż cena oferowana przez krajowego monopolistę jest po prostu nierynkowa, za niska – wyjaśnia osoba reprezentująca dużego dostawcę, działającego na terenie wschodniej i południowo-wschodniej części kraju.

Pozostaje więc mieć nadzieje, iż aktualne utrudnienia w dostępności do paliwa są jedynie przejściowe i już niebawem sytuacja wróci do normy.

Claas podpowiada, jak oszczędzać paliwo pracując na polu

Nieważne, ile kosztuje paliwo, bo zawsze warto spalać go mniej. Dzięki temu poprawimy wynik finansowy, czyli po prostu zarobimy więcej. Koncern Claas mający bogatą ofertę sprzętu rolniczego podpowiada, jak zmniejszyć zużycie paliwa podczas pracy polowej – nie tylko w ciągnikach.

Czytaj dalej

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Kultywator Väderstad Cultus 300 testowaliśmy na polach po zebranych: rzepaku, soi oraz kukurydzy Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy Moc Valtry T175e zweryfikowana podczas pracy z głęboszem Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Agrisem Strip-Till dla koneserów tej technologii Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn