Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Czy to najoszczędniejszy ciągnik w swojej klasie? Fendt 728 Vario

Dodano: 09.12.2023
Fendt 728 Vario fot. mat. prasowe
Według wyników testu DLG PowerMix Fendt Vario 728 jest najoszczędniejszym ciągnikiem w swojej klasie fot. mat. prasowe

Najmocniejszy model z nowej serii 700 Vario (Gen7), Fendt 728 Vario został przetestowany w niezależnym teście DLG PowerMix pod kątem wydajności, efektywności i zużycia paliwa. Z jakim efektem?

Steyr Absolut 6280 CVT w ciężkiej uprawie bezorkowej

W naszym teście ciągnika Steyr Absolut 6280 CVT przyszła pora na wypróbowanie traktora w naprawdę wymagających warunkach. Jak Steyr poradzi sobie z głęboką uprawą przy wykorzystaniu kultywatora 3-belkowego?
Czytaj dalej

Wyniki testu pokazują jasno, iż Fendt 728 Vario jest najbardziej ekonomicznym ciągnikiem w porównaniu z dotychczas testowanymi traktorami w klasie mocy od 240 do 305 KM. Przy zużyciu paliwa podczas prac polowych wynoszącym 242 g/kWh (+24,2 g/kWh AdBlue), model ten zużywa o 15 g/kWh mniej niż porównywalna maszyna konkurencji z wartością 257 g/kWh (+16 g/kWh).

Fendt 728 Vario w transporcie

Podczas prac transportowych przy prędkości 40 km/h Fendt 728 Vario osiąga szczytową wartość 332 g/kWh (+33 g/kWh AdBlue) w klasie do 300 KM, a tym samym zużywa o 16 g/kWh mniej niż kolejna najlepsza maszyna konkurencji.

Co ciekawe, przy prędkości 50 km/h Fendt 728 Vario zużywa 336 g/kWh (+33 g/kWh AdBlue), czyli tylko o 4 g więcej niż przy prędkości 40 km/h. Podczas prac transportowych z prędkością 60 km/h ciągnik zużywa 338 g/kWh (+33 g/kWh AdBlue).

Niskie zużycie paliwa znacznie obniża jego koszty, przede wszystkim w przypadku częstych prac transportowych, takich jak zbiory, transport pasz lub także pokonywanie dużych odległości między różnymi miejscami wykonywania pracy.

Fendt oszczędny jest i basta

Fendt 728 Vario 2 fot. mat. prasowe
W ramach testu DLG PowerMix ciągniki testowane są zarówno na rolkowym stanowisku testowym, ale także w normalnej pracy fot. mat. prasowe

Zdaniem producenta takie wyniki zużycia paliwa mogły zostać osiągnięte dzięki współdziałaniu takich technologii jak np. koncepcja niskich obrotów Fendt iD, układ napędowy VarioDrive z efektem pull-in turn oraz silnik AGCO Power CORE75 opracowany specjalnie dla tej maszyny.

– Połączenie mocy i niskiego zużycia paliwa umożliwia rolnikom ekonomiczną pracę, a także dodatkowo zapewnia ochronę środowiska. Zużycie paliwa na poziomie zaledwie 338 g/kWh przy prędkości 60 km/h sprawia, że nasz ciągnik Fendt 728 Vario wyznacza nowe standardy w zakresie ekonomicznej pracy – podkreśla Roland Schmidt, wiceprezes ds. marketingu w firmie Fendt.

Ciągniki Fendt w teście DLG PowerMix

Spośród wszystkich ciągników, które były dotychczas testowane w niezależnym badaniu DLG PowerMix, pięć ciągników Fendt znalazło się w pierwszej szóstce. Ostatnio ciągnik Fendt 942 Vario z emisją spalin poziomu V osiągnął w 2019 roku najlepszą wartość – 237 g/kWh – w teście DLG PowerMix Test 2.0.

Fendt 728 Vario 3 fot. mat. prasowe
Co ciekawe, przy prędkości 50 km/h Fendt 728 Vario zużywa 336 g/kWh (+33 g/kWh AdBlue), czyli tylko o 4 g więcej niż przy prędkości 40 km/h fot. mat. prasowe

Test DLG PowerMix – co to takiego?

W ramach testu PowerMix Test 2.0 Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG) ciągniki są testowane pod kątem zużycia paliwa i Adblue w typowych sytuacjach obciążenia na rolkowym stanowisku testowym w celu określenia ich efektywności energetycznej.

Oprócz 12 cykli obciążenia podczas prac polowych, takich jak prace pociągowe z pługiem lub kultywatorem, prace z WOM i prace mieszane, wydajność ciągnika jest również mierzona w dwóch cyklach obciążenia podczas prac transportowych na drodze.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą