Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Kombajn Deutz-Fahr C6305 TS. Czym różni się od poprzednika?

Dodano: 20.10.2023
Kombajn Deutz-Fahr C6305 TS fot. Tomasz Kuchta
Jakie zmiany zaszły w kombajnach Deutz-Fahr serii C6000? fot. Tomasz Kuchta

Polska premiera zmodernizowanego kombajnu serii C6000 miała miejsce na tegorocznych targach Agroshow 2023 w Bednarach. Teraz przyszła kolej na zaprezentowanie modelu C6305 TS w warunkach polowych i zestawienie go z modelem C6205 TS. Jakie zachodzą między nimi różnice?

Airbooster Plus przyspiesza zmianę ciśnienia w oponach ciągnika

Jak wiadomo, potrzeba zmiany ciśnienia w oponach ciągnika związana jest z rodzajem wykonywanej pracy. Na polu powinno ono być możliwie niskie, a w szybkim transporcie wyższe w celu ochrony opony przed nadmiernym zużyciem. Tyle teorii, bo w praktyce rolniczej zmiana ciśnienia w czterech kołach trwa i trwa. Dlatego jest często pomijana.  Proces ten można jednak znacznie ułatwić i przyspieszyć dzięki zestawowi Airbooster Plus.
Czytaj dalej

Jak na nowy model przystało, kombajn Deutz-Fahr C6305 TS rozpoczyna obecnie etap intensywnych testów polowych, które potrwają do grudnia. Na pierwszym z takich pokazów my, jako branżowi dziennikarze mogliśmy jako pierwsi przyjrzeć się tej maszynie.

Kombajn Deutz-Fahr C6305 TS. Co się zmieniło?

Choć na pierwszy rzut oka zmiany wydają się niewielkie, to przy dokładniejszemu przyjrzeniu się obu kombajnom bez problemu je zauważymy. Szczególnie gdy zajrzymy do wnętrza ich kabin.

– Model C6305 TS otrzymał kabinę Commander Cab V obecnie stosowana kombajnach serii C7000. W tej kabinie operator otrzymuje 7-calowy monitor obsługiwany dotykowo, za pomocą którego będzie mógł np. ustawić kombajn pod konkretny rodzaj zbieranej rośliny. W poprzednim modelu C6205 TS stosowany jest prosty komputer informujący o aktualnych parametrach pracy – wyjaśnia Grzegorz Wójcik, dyrektor handlowy ds. kombajnów w marce Deutz-Fahr.

Kombajniści z pewnością docenią fakt, iż w zmodernizowanym kombajnie sterowanie klepiskiem oraz sitami odbywa się już elektrycznie, a nie jak to ma miejsce w poprzedniku – mechanicznie.

Kombajn Deutz-Fahr C6305 TS wyświetlacz fot. Tomasz Kuchta
Kombajn C6305 TS otrzymał zupełnie nowy, 7-calowy komputer sterowany dotykowo fot. Tomasz Kuchta

– To co nas wyróżnia na tle konkurencji, to umożliwienie operatorom regulacji klepiska zarówno na wejściu, jak i na wyjściu. Pozwala to na zdecydowanie lepsze i precyzyjniejsze dostosowanie się do konkretnego rodzaju zbieranych roślin, czy zmieniających się warunków na polu – dodaje Wójcik.

Sama kabina jest też nieco większa oraz lepiej przeszklona, a dodatkowo umożliwia zastosowanie w niej klimatyzacji automatycznej.

ok. 700 tys. zł netto – 

tyle przyjdzie nam zapłacić za zmodernizowany model kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS.

Kombajn Deutz-Fahr C6205 TS wyświetlacz fot. Tomasz Kuchta
W nieco starszym modelu C6205 TS zastosowano prosty informator omłotowy fot. Tomasz Kuchta

Co ważne, wejście na rynek nowego modelu nie oznacza w tym momencie wycofania ze sprzedaży modelu C6205. Obie wersje maszyny mają być obecnie oferowane równolegle. To wszystko po to, by rolnik miał większy wybór przy podejmowaniu decyzji zakupowej.

A co z wydajnością?

W kombajnie nie pokuszono się o zmiany konstrukcyjne w systemie omłotu, dlatego też wydajność modeli C6205 TS oraz C6305 TS będzie taka sama.

Obie maszyny są kombajnami 5-klawiszowymi wyposażonymi w bęben młócący o średnicy 600 mm. Jeśli chodzi o turbo-separator to charakteryzuje się on średnicą 590 mm i może on być mechanicznie regulowany w pięciu pozycjach.

Kombajn Deutz-Fahr C6305 TS wnętrze fot. Tomasz Kuchta
Wnętrze kabiny w zmodernizowanym kombajnie C6305 TS jest zdecydowanie bardziej komfortowe. Sterowanie klepiskiem i sitami odbywa się elektrycznie fot. Tomasz Kuchta

Zdaniem Grzegorza Wójcika kombajny te pozwalają na zebranie ok. 15-16 t/h pszenicy w wersji z dodatkowym bębnem separującym oraz 12-13 t/h w wersji z jednym bębnem.

Trzeba przyznać, iż takie wydajności powinny być w pełni zadowalające jak na maszyny o mocy 250 KM mocy maksymalnej generowanej z 6-cylindrowego silnika o pojemności 6,1 l.

Ile kosztują prezentowane kombajny?

Najnowszy kombajn Deutz-Fahr C6305 TS z hederem o szerokości 4,8 lub 5,4 m jest wyceniony na ok. 700 tys. zł netto. Gdyby ktoś zechciał postawić na model C6305 bez dodatkowego bębna separującego, to zaoszczędzi w tym wypadku ok. 13,5 tys. zł netto.

Równocześnie w ofercie pozostanie także dotychczasowy model C6205 TS i jego cena oscylować będzie w granicach ok. 665 tys. zł netto.

Okazuje się zatem, iż obecnie Deutz-Fahr posiada w ramach swojej najmniejszej serii kombajnów aż 4 modele – C6205 oraz C6205 TS, a także C6305 i C6305 TS. Zdaniem producenta seria kombajnów C6000 jest przeznaczona dla gospodarstw o areale do 200 ha.

Kombajn Deutz-Fahr C6305 TS 2 fot. Tomasz Kuchta
Wszystkie zmiany w zmodernizowanym kombajnie Deutz-Fahr C6305 TS kryją się we wnętrzu jego kabiny fot. Tomasz Kuchta
Kombajn Deutz-Fahr C6305 TS wnętrze 2 fot. Tomasz Kuchta
Nowa kabina oferuje bardzo dobrą widoczność z punktu widzenia operatora. Opcjonalnie może też być wyposażona w klimatyzację automatyczną fot. Tomasz Kuchta
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą