Czym charakteryzuje się nowa przekładnia opracowana przez Argo Tractors? Czy może pomóc McCormickowi X5 w osiągnięciu rynkowego sukcesu?
Czytaj dalej
W segmencie wielozadaniowych, kompaktowych ciągników rolniczych McCormick wprowadza gamę X5, w której główną innowacją jest nowa przekładnia P3-Drive.
Przekładnia 36+12 lub 48+16 z biegami pełzającymi, zaprojektowana i wyprodukowana w całości we własnym zakresie przez Argo Tractors, umożliwia połączenie 3 przełożeń PowerShift (HML) z 4 zrobotyzowanymi biegami w każdym zakresie, oferując 12 automatycznie przełączanych przełożeń.
oferuje 12 automatycznie przełączanych przełożeń.
Wszystkim steruje się za pomocą joysticka SmartPilot, korzystając z funkcji Auto PowerShift (APS), która automatycznie włącza bieg wraz ze wzrostem prędkości zarówno w pracach polowych (AutoField), jak i w transporcie drogowym (AutoRoad).
Obok joysticka, który oprócz przekładni steruje innymi funkcjami, w tym tylnym podnośnikiem i WOM, znajduje się nowa prawa konsola, zmieniona pod względem ergonomii sterowania i zaprojektowana z myślą o większym komforcie operatora.
Wyposażony w 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik FTP F36 o pojemności 3,6 litra, zgodny z normą Stage V, zapewnia moc od 95 do 114 KM, oraz maksymalny moment obrotowy w zakresie od 395 do 460 niutonometrów. Wszystko to w kompaktowym ciągniku o rozstawie osi wynoszącym 2354 mm.
tyle wynosi rozstaw osi w ciągnikach McCormick X5 P3-Drive.
Po raz pierwszy w tym modelu wprowadzono system ADS+ (Advanced Driving System+), który umożliwia zaawansowane zarządzanie funkcjami układu kierowniczego, takimi jak automatyczne wyrównanie kół w trybie drogowym, łatwe kierowanie na nierównym terenie oraz system zwiększający sztywność kierownicy wraz ze wzrostem prędkości, aby zapewnić komfort jazdy w stylu samochodowym.
Dzięki starannej konstrukcji, układ oczyszczania spalin składający się z DOC, DPF i SCRoF jest w całości umieszczony pod maską, aby zapewnić lepszą widoczność. Sama maska, wykonana z jednego elementu, oferuje szeroki dostęp ułatwiający konserwację i czyszczenie chłodnic.
Otwarty centralny układ hydrauliczny z potrójną pompą o wydajności 82+32 l/min gwarantuje zdaniem producenta wysoką wydajność ładowacza czołowego, tylnego i przedniego podnośnika oraz osprzętu, który można podłączyć do 5 zaworów hydraulicznych.
Elektronicznie sterowany tylny podnośnik kategorii 2 o udźwigu 4500 kg jest według przedstawicieli firmy precyzyjny i łatwy w obsłudze dzięki joystickowi SmartPilot i prawej konsoli. Przedni podnośnik kategorii 2 może poszczycić się udźwigiem wynoszącym 2200 kg.
Co istotne, ładowacz czołowy M20 jest łatwo sterowany za pomocą dedykowanego ergonomicznego joysticka. Ciągnik jest przygotowany do montażu tylnego gniazda ISOBUS, czy chociażby satelitarnego systemu prowadzenia.
Kolejnym mocnym punktem serii X5 jest jego konfigurowalność, która dzięki licznym opcjom wyposażenia, począwszy od dobrze znanych Premium i Efficient, jest teraz dostępna w dwóch kolejnych wersjach: Cruise i Cruise+, przeznaczonych do zastosowań, w których specyfikacje klasy podstawowej są już wystarczające, aby spełnić wszystkie wymagania operatora.
Oprócz czterech konfiguracji wersji standardowej, dostępna jest również wersja High Clearance, która występuje w konfiguracji Efficient, X5.100HC o mocy 95 KM i X5.110HC o mocy 102 KM. Wersja ta może współpracować z przekładnią 12+12 lub 24+24 z mechanicznym bądź hydraulicznym rewersem RPS.
W tym wypadku układ hydrauliczny oferuje pompę podwójną o wydajności 62l/min, a maksymalny udźwig tylnego zaczepu wynosi 3900 kg (HC).