Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

McCormick X5 P3-Drive debiutuje z nową przekładnią

Dodano: 05.12.2023
MC_X5_P3-Drive 3 fot. mat. prasowe
Co oferuje przekładnia P3-Drive w ciągnikach McCormick X5? fot. mat. prasowe

Na targach Agritechica 2023 po raz pierwszy seria ciągników McCormick X5 doczekała się nowej przekładni P3-Drive. Traktor X5.120 wyposażony w tę skrzynię biegów zdobył tytuł Tractor of The Year 2024 w kategorii Best Utility.

Czym charakteryzuje się nowa przekładnia opracowana przez Argo Tractors? Czy może pomóc McCormickowi X5 w osiągnięciu rynkowego sukcesu?

McCormick X5.120 w teście redakcyjnym

Czy ciągnik marki McCormick o mocy 114 KM, która jest w naszym kraju znana, ale do tej pory kariery nie zrobiła, ma podstawy, aby zostać głównym koniem pociągowym w polskim gospodarstwie mającym około 100 ha? A może jest to bardziej propozycja traktora pomocniczego do prac lżejszych?
Czytaj dalej

McCormick X5 P3-Drive

W segmencie wielozadaniowych, kompaktowych ciągników rolniczych McCormick wprowadza gamę X5, w której główną innowacją jest nowa przekładnia P3-Drive.

Przekładnia 36+12 lub 48+16 z biegami pełzającymi, zaprojektowana i wyprodukowana w całości we własnym zakresie przez Argo Tractors, umożliwia połączenie 3 przełożeń PowerShift (HML) z 4 zrobotyzowanymi biegami w każdym zakresie, oferując 12 automatycznie przełączanych przełożeń.

Przekładnia P3-Drive 

oferuje 12 automatycznie przełączanych przełożeń.

Wszystkim steruje się za pomocą joysticka SmartPilot, korzystając z funkcji Auto PowerShift (APS), która automatycznie włącza bieg wraz ze wzrostem prędkości zarówno w pracach polowych (AutoField), jak i w transporcie drogowym (AutoRoad).

Sterowanie przekłądnią P3-Drive odbywa się za pomocą joysticka SmartPilot © TRAKTOR24.pl
Sterowanie przekładnią P3-Drive odbywa się za pomocą joysticka SmartPilot © TRAKTOR24.pl

Obok joysticka, który oprócz przekładni steruje innymi funkcjami, w tym tylnym podnośnikiem i WOM, znajduje się nowa prawa konsola, zmieniona pod względem ergonomii sterowania i zaprojektowana z myślą o większym komforcie operatora.

Dobry materiał na bestsellera?

Wyposażony w 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik FTP F36 o pojemności 3,6 litra, zgodny z normą Stage V, zapewnia moc od 95 do 114 KM, oraz maksymalny moment obrotowy w zakresie od 395 do 460 niutonometrów. Wszystko to w kompaktowym ciągniku o rozstawie osi wynoszącym 2354 mm.

2354 mm – 

tyle wynosi rozstaw osi w ciągnikach McCormick X5 P3-Drive.

Po raz pierwszy w tym modelu wprowadzono system ADS+ (Advanced Driving System+), który umożliwia zaawansowane zarządzanie funkcjami układu kierowniczego, takimi jak automatyczne wyrównanie kół w trybie drogowym, łatwe kierowanie na nierównym terenie oraz system zwiększający sztywność kierownicy wraz ze wzrostem prędkości, aby zapewnić komfort jazdy w stylu samochodowym.

MC_X5_P3-Drive 2 fot. mat. prasowe
Ładowaczem czołowym M20 możemy łatwo sterować za pomocą specjalnego joysticka fot. mat. prasowe

Dzięki starannej konstrukcji, układ oczyszczania spalin składający się z DOC, DPF i SCRoF jest w całości umieszczony pod maską, aby zapewnić lepszą widoczność. Sama maska, wykonana z jednego elementu, oferuje szeroki dostęp ułatwiający konserwację i czyszczenie chłodnic.

Otwarty centralny układ hydrauliczny z potrójną pompą o wydajności 82+32 l/min gwarantuje zdaniem producenta wysoką wydajność ładowacza czołowego, tylnego i przedniego podnośnika oraz osprzętu, który można podłączyć do 5 zaworów hydraulicznych.

Elektronicznie sterowany tylny podnośnik kategorii 2 o udźwigu 4500 kg jest według przedstawicieli firmy precyzyjny i łatwy w obsłudze dzięki joystickowi SmartPilot i prawej konsoli. Przedni podnośnik kategorii 2 może poszczycić się udźwigiem wynoszącym 2200 kg.

Co istotne, ładowacz czołowy M20 jest łatwo sterowany za pomocą dedykowanego ergonomicznego joysticka. Ciągnik jest przygotowany do montażu tylnego gniazda ISOBUS, czy chociażby satelitarnego systemu prowadzenia.

Liczne opcje wyposażenia

MC_X5_P3-Drive 4
W ciągniku McCormick X5 wszystkie układy oczyszczania spalin udało się producentowi upchać pod maską fot. mat. prasowe

Kolejnym mocnym punktem serii X5 jest jego konfigurowalność, która dzięki licznym opcjom wyposażenia, począwszy od dobrze znanych Premium i Efficient, jest teraz dostępna w dwóch kolejnych wersjach: Cruise i Cruise+, przeznaczonych do zastosowań, w których specyfikacje klasy podstawowej są już wystarczające, aby spełnić wszystkie wymagania operatora.

Oprócz czterech konfiguracji wersji standardowej, dostępna jest również wersja High Clearance, która występuje w konfiguracji Efficient, X5.100HC o mocy 95 KM i X5.110HC o mocy 102 KM. Wersja ta może współpracować z przekładnią 12+12 lub 24+24 z mechanicznym bądź hydraulicznym rewersem RPS.

W tym wypadku układ hydrauliczny oferuje pompę podwójną o wydajności 62l/min, a maksymalny udźwig tylnego zaczepu wynosi 3900 kg (HC).

McCormick X5 P3-Drive zdobył tytuł Tractor of the Year 2024 w kategorii Best Utility © TRAKTOR24.pl
McCormick X5.120 P3-Drive zdobył tytuł Tractor of the Year 2024 w kategorii Best Utility © TRAKTOR24.pl
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą