Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Budżetowe i wąskie 76 KM, czyli Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline

Dodano: 08.05.2023
W ciągniku Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowana jest 3-cylindrowa jednostka napędowa FarMotion 35 o pojemności 2,88 l. Jej moc maksymalna wynosi 76 KM © Deutz-Fahr
W ciągniku Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowana jest 3-cylindrowa jednostka napędowa FarMotion 35 o pojemności 2,88 l. Jej moc maksymalna wynosi 76 KM © Deutz-Fahr

Deutz-Fahr podaje, że jego najnowsze modele ciągników 5080 DF/DS/DV Ecoline to traktory budżetowe do prac w sadach, winnicach i komunalnych. Traktor oferowany jest w trzech wersjach szerokości z tym samym silnikiem. Norma emisji spalin Stage V spełniana jest bez płynu AdBlue.

Najlepsza przekładnia glebowa jaką stworzono

Nie od dzisiaj wiadomo, że gąsienice oferują najefektywniejszy sposób wykorzystania mocy podczas pracy polowej ciągnika. Można powiedzieć, że na styku z glebą tworzą najlepszą przekładnię glebową jaką do tej pory stworzono. Właśnie takie są traktory John Deere serii 9RX.
Czytaj dalej

W ciągniku Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowana jest 3-cylindrowa jednostka napędowa FarMotion 35 o pojemności 2,88 l. Jej moc maksymalna wynosi 76 KM, a nominalna prędkość obrotowa 2200 na minutę. Przy tak niedużym silniku, do spełnienia normy emisji spalin Stage V nie było potrzeby zastosowania układu SCR. Nie brakuje jednak turbosprężarki, Intercoolera i układ CommonRail z ciśnieniem wtrysku paliwa na poziomie 2000 bar. Dla przyszłych użytkowników silnika FarMotion 35 ważną informacja jest występująca w nim automatyczna regulacja luzów zaworowych.

Przekładnia mechaniczna lub z półbiegami Deutz-Fahr 5080

Ciągnik Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline można zamówić z przekładnią mechaniczną lub z półbiegami. Wersja druga, czyli Powershift pozwala zmieniać biegi za pomocą przycisków. Klasyczna skrzynia biegów z mechanicznym reduktorem oferuje 30 przełożeń do jazdy do przodu i 15 w kierunku przeciwnym. Przekładnia Powershift 45+45 posiada 3 półbiegi na każdym biegu głównym.

1624 mm – 

tyle wynosi szerokość ciągnika Deutz-Fahr 5080 Ecoline w wersji modelowej DF (rozstaw osi 2,011 m)

Producent daje do wyboru rewers mechaniczny lub elektrohydrauliczny Powershuttle. W drugim przypadku, od razu dostępna jest funkcja Stop&Go i przycisk sprzęgła ComfortClutch, który umieszczony jest na dźwigni zmiany biegów. Wszystkie traktory osiągają prędkość maksymalną 40 km/godz. Natomiast modele 5080DF Ecoline i 5080DS Ecoline posiadają możliwość jazdy z prędkością maksymalną, przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika.

Ciągnik Deutz-Fahr 5080 Ecoline można zamówić z klasyczną przekładnią mechaniczną lub z półbiegami © Deutz-Fahr
Ciągnik Deutz-Fahr 5080 Ecoline można zamówić z klasyczną przekładnią mechaniczną lub z półbiegami © Deutz-Fahr

Kabina 4-słupkowa

Wszystkie wersje modelowe traktorów Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline mogą posiadać kabinę 4-słupkową lub składaną ramę bezpieczeństwa ROPS. – Kabiny są dostępne w trzech różnych szerokościach i wymiarach nadkoli. W każdym przypadku ich maksymalna wysokość nie przekracza 2,5 m, co ułatwia przejazd przez niższe bramy. Dzięki swojej charakterystyce, modele Ecoline mogą wykonywać również prace komunalne – informuje Jarosław Figurski, menadżer marketingu w SDF Polska.

1380 mm – 

tyle wynosi szerokość ciągnika Deutz-Fahr 5080 Ecoline w wersji modelowej DS (rozstaw osi 2,05 m)

Zależnie od wersji ciągnika Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline, zapas paliwa do pracy może wynosić od 35 do 95 litrów. W przypadku traktora z przednim TUZ i WOM, dzień pracy będzie krótszy z powodu możliwości zamontowania tylko jednego zbiornika paliwa a nie dwóch.

Z bezstopniowej przekładni TTV zrobili „Full Powershifta”. W jakim celu?

Pod koniec 2022 r. koncern SDF rozpoczął produkcję ciągników 4-cylindrowych Deutz-Fahr serii 6.4 o mocach: 136, 146 i 156 KM. Nowe traktory mogą zostać wyposażone w przekładnię bezstopniową, która dostępna jest w dwóch odsłonach – tradycyjnej TTV i nowej RVshift. Ta druga zaskakuje, bo pod względem obsługi przypomina “Full Powershifta”.
Czytaj dalej

Dwie pompy hydrauliczne Deutz-Fahr 5080

W każdym modelu ciągnika Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowane są dwie pompy hydrauliczne. Zadaniem głównej o wydajności 54 l/min (opcja 64 l/min) jest zasilanie TUZ-u i rozdzielaczy hydraulicznych. Natomiast rolą drugiej o wydajności do 45 l/min (zależnie od wersji traktora) jest obsługa układu kierowniczego.

Tylny rozdzielacz hydrauliczny posiada 3 obwody i dodatkowo gniazdo wolnego spływu. Opcjonalnie dostępne są również 4 szybkozłącza zamontowane przy przednim słupku kabiny. Maksymalny udźwig TUZ wynosi 2800 kG w modelu Deutz-Fahr 5080 DF Ecoline i 2600 kG w wersjach 5DS/DV Ecoline.

1166 mm – 

tyle wynosi szerokość ciągnika Deutz-Fahr 5080 Ecoline w wersji modelowej DV (rozstaw osi 2,05 m)

Zależnie od zamówionego wyposażenia traktora, jego tylny podnośnik obsługiwany jest mechanicznie lub elektronicznie. W przypadku EHR nie zabrakło przycisków do sterowania nim z poziomu błotników kabiny. Opcjonalnie dostępny jest TUZ przedni o udźwigu maksymalnym1500 kG.

Adaptacyjny układ amortyzacji kół przednich Deutz-Fahr 5080

Traktory Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline mają elektrohydrauliczne sterowanie załączaniem napędu na przednie koła. Standardem jest również pełna blokada obu mechanizmów różnicowych. Opcjonalnie mogą one działać automatyczne. Układ hamulcowy czterech kół oparty jest na tarczach w kąpieli olejowej.

– Oprócz klasycznej osi przedniej dostępne jest również wielowahaczowy, hydropneumatyczny, adaptacyjny układ amortyzacji kół przednich, który optymalizuje komfort i osiągi w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu kół. Specjalne czujniki i dedykowana centralka ECU umożliwiają utrzymanie optymalnej charakterystyki amortyzacji w trakcie jazdy. Dzięki temu, modele Ecoline zachowują wyjątkową stabilność, komfort i precyzję prowadzenia zarówno w trudnym terenie, jak i w trakcie jazdy po drodze – informuje Jarosław Figurski.

Deutz-Fahr 5080 DF-DS-DV Ecoline
Opcjonalnie dostępny jest TUZ przedni o udźwigu maksymalnym1500 kG © Deutz-Fahr

W ciągnikach Deutz-Fahr 5080 Ecoline WOM uruchamiany jest poprzez sprzęgło elektrohydrauliczne. Traktory oferują prędkości wałka wynoszące: 540-540ECO lub540-540ECO-1000 lub 540-540ECO-Synchro. Jedną z opcji wyposażenia jest także przedni WOM 1000.

Ustawione na trzech półkach

Pełna gama ciągników Deutz-Fahr przeznaczonych do prac w sadach, winnicach i komunalnych, obejmuje teraz 3 poziomy ich zaawansowania technicznego. Najwyższą półkę zajmują traktory ze skrzyniami bezstopniowymi serii 5 DF/DS/DV TTV, które rozwijają moce w zakresie 91-126 KM. Półkę niżej ustawione są ciągniki serii 5 DF/DS/DV z silnikami generującymi od 91 do 116 KM i przekładniami Powershift. Po tym szybkim przeglądzie od razu wiadomo, dlaczego powstały traktory 5080 DF/DS/DV Ecoline. Dzięki nim najniższa półka budżetowa została również zapełniona.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy