Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Budżetowe i wąskie 76 KM, czyli Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline

Dodano: 08.05.2023
W ciągniku Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowana jest 3-cylindrowa jednostka napędowa FarMotion 35 o pojemności 2,88 l. Jej moc maksymalna wynosi 76 KM © Deutz-Fahr
W ciągniku Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowana jest 3-cylindrowa jednostka napędowa FarMotion 35 o pojemności 2,88 l. Jej moc maksymalna wynosi 76 KM © Deutz-Fahr

Deutz-Fahr podaje, że jego najnowsze modele ciągników 5080 DF/DS/DV Ecoline to traktory budżetowe do prac w sadach, winnicach i komunalnych. Traktor oferowany jest w trzech wersjach szerokości z tym samym silnikiem. Norma emisji spalin Stage V spełniana jest bez płynu AdBlue.

Najlepsza przekładnia glebowa jaką stworzono

Nie od dzisiaj wiadomo, że gąsienice oferują najefektywniejszy sposób wykorzystania mocy podczas pracy polowej ciągnika. Można powiedzieć, że na styku z glebą tworzą najlepszą przekładnię glebową jaką do tej pory stworzono. Właśnie takie są traktory John Deere serii 9RX.
Czytaj dalej

W ciągniku Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowana jest 3-cylindrowa jednostka napędowa FarMotion 35 o pojemności 2,88 l. Jej moc maksymalna wynosi 76 KM, a nominalna prędkość obrotowa 2200 na minutę. Przy tak niedużym silniku, do spełnienia normy emisji spalin Stage V nie było potrzeby zastosowania układu SCR. Nie brakuje jednak turbosprężarki, Intercoolera i układ CommonRail z ciśnieniem wtrysku paliwa na poziomie 2000 bar. Dla przyszłych użytkowników silnika FarMotion 35 ważną informacja jest występująca w nim automatyczna regulacja luzów zaworowych.

Przekładnia mechaniczna lub z półbiegami Deutz-Fahr 5080

Ciągnik Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline można zamówić z przekładnią mechaniczną lub z półbiegami. Wersja druga, czyli Powershift pozwala zmieniać biegi za pomocą przycisków. Klasyczna skrzynia biegów z mechanicznym reduktorem oferuje 30 przełożeń do jazdy do przodu i 15 w kierunku przeciwnym. Przekładnia Powershift 45+45 posiada 3 półbiegi na każdym biegu głównym.

1624 mm – 

tyle wynosi szerokość ciągnika Deutz-Fahr 5080 Ecoline w wersji modelowej DF (rozstaw osi 2,011 m)

Producent daje do wyboru rewers mechaniczny lub elektrohydrauliczny Powershuttle. W drugim przypadku, od razu dostępna jest funkcja Stop&Go i przycisk sprzęgła ComfortClutch, który umieszczony jest na dźwigni zmiany biegów. Wszystkie traktory osiągają prędkość maksymalną 40 km/godz. Natomiast modele 5080DF Ecoline i 5080DS Ecoline posiadają możliwość jazdy z prędkością maksymalną, przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika.

Ciągnik Deutz-Fahr 5080 Ecoline można zamówić z klasyczną przekładnią mechaniczną lub z półbiegami © Deutz-Fahr
Ciągnik Deutz-Fahr 5080 Ecoline można zamówić z klasyczną przekładnią mechaniczną lub z półbiegami © Deutz-Fahr

Kabina 4-słupkowa

Wszystkie wersje modelowe traktorów Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline mogą posiadać kabinę 4-słupkową lub składaną ramę bezpieczeństwa ROPS. – Kabiny są dostępne w trzech różnych szerokościach i wymiarach nadkoli. W każdym przypadku ich maksymalna wysokość nie przekracza 2,5 m, co ułatwia przejazd przez niższe bramy. Dzięki swojej charakterystyce, modele Ecoline mogą wykonywać również prace komunalne – informuje Jarosław Figurski, menadżer marketingu w SDF Polska.

1380 mm – 

tyle wynosi szerokość ciągnika Deutz-Fahr 5080 Ecoline w wersji modelowej DS (rozstaw osi 2,05 m)

Zależnie od wersji ciągnika Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline, zapas paliwa do pracy może wynosić od 35 do 95 litrów. W przypadku traktora z przednim TUZ i WOM, dzień pracy będzie krótszy z powodu możliwości zamontowania tylko jednego zbiornika paliwa a nie dwóch.

Z bezstopniowej przekładni TTV zrobili „Full Powershifta”. W jakim celu?

Pod koniec 2022 r. koncern SDF rozpoczął produkcję ciągników 4-cylindrowych Deutz-Fahr serii 6.4 o mocach: 136, 146 i 156 KM. Nowe traktory mogą zostać wyposażone w przekładnię bezstopniową, która dostępna jest w dwóch odsłonach – tradycyjnej TTV i nowej RVshift. Ta druga zaskakuje, bo pod względem obsługi przypomina “Full Powershifta”.
Czytaj dalej

Dwie pompy hydrauliczne Deutz-Fahr 5080

W każdym modelu ciągnika Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline montowane są dwie pompy hydrauliczne. Zadaniem głównej o wydajności 54 l/min (opcja 64 l/min) jest zasilanie TUZ-u i rozdzielaczy hydraulicznych. Natomiast rolą drugiej o wydajności do 45 l/min (zależnie od wersji traktora) jest obsługa układu kierowniczego.

Tylny rozdzielacz hydrauliczny posiada 3 obwody i dodatkowo gniazdo wolnego spływu. Opcjonalnie dostępne są również 4 szybkozłącza zamontowane przy przednim słupku kabiny. Maksymalny udźwig TUZ wynosi 2800 kG w modelu Deutz-Fahr 5080 DF Ecoline i 2600 kG w wersjach 5DS/DV Ecoline.

1166 mm – 

tyle wynosi szerokość ciągnika Deutz-Fahr 5080 Ecoline w wersji modelowej DV (rozstaw osi 2,05 m)

Zależnie od zamówionego wyposażenia traktora, jego tylny podnośnik obsługiwany jest mechanicznie lub elektronicznie. W przypadku EHR nie zabrakło przycisków do sterowania nim z poziomu błotników kabiny. Opcjonalnie dostępny jest TUZ przedni o udźwigu maksymalnym1500 kG.

Adaptacyjny układ amortyzacji kół przednich Deutz-Fahr 5080

Traktory Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline mają elektrohydrauliczne sterowanie załączaniem napędu na przednie koła. Standardem jest również pełna blokada obu mechanizmów różnicowych. Opcjonalnie mogą one działać automatyczne. Układ hamulcowy czterech kół oparty jest na tarczach w kąpieli olejowej.

– Oprócz klasycznej osi przedniej dostępne jest również wielowahaczowy, hydropneumatyczny, adaptacyjny układ amortyzacji kół przednich, który optymalizuje komfort i osiągi w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu kół. Specjalne czujniki i dedykowana centralka ECU umożliwiają utrzymanie optymalnej charakterystyki amortyzacji w trakcie jazdy. Dzięki temu, modele Ecoline zachowują wyjątkową stabilność, komfort i precyzję prowadzenia zarówno w trudnym terenie, jak i w trakcie jazdy po drodze – informuje Jarosław Figurski.

Deutz-Fahr 5080 DF-DS-DV Ecoline
Opcjonalnie dostępny jest TUZ przedni o udźwigu maksymalnym1500 kG © Deutz-Fahr

W ciągnikach Deutz-Fahr 5080 Ecoline WOM uruchamiany jest poprzez sprzęgło elektrohydrauliczne. Traktory oferują prędkości wałka wynoszące: 540-540ECO lub540-540ECO-1000 lub 540-540ECO-Synchro. Jedną z opcji wyposażenia jest także przedni WOM 1000.

Ustawione na trzech półkach

Pełna gama ciągników Deutz-Fahr przeznaczonych do prac w sadach, winnicach i komunalnych, obejmuje teraz 3 poziomy ich zaawansowania technicznego. Najwyższą półkę zajmują traktory ze skrzyniami bezstopniowymi serii 5 DF/DS/DV TTV, które rozwijają moce w zakresie 91-126 KM. Półkę niżej ustawione są ciągniki serii 5 DF/DS/DV z silnikami generującymi od 91 do 116 KM i przekładniami Powershift. Po tym szybkim przeglądzie od razu wiadomo, dlaczego powstały traktory 5080 DF/DS/DV Ecoline. Dzięki nim najniższa półka budżetowa została również zapełniona.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Pielnik międzyrzędowy APV. Zobacz jak pracuje Kultywator Pöttinger Terria 5040. Zobacz jak pracuje Valtra T175e Mint Green okiem kobiety, czyli nietypowe spojrzenie na ciągnik w teście długodystansowym Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000