Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Deutz-Fahr 5 Keyline już w Polsce. Czy to będzie hit sprzedażowy?

Dodano: 13.03.2024
Deutz-Fahr 5 Keyline miał swoją premierę na targach Agrotech 2024. O jego potencjale sprzedażowym najlepiej świadczył fakt, że wystawiony model został wcześniej kupiony w ciemno © TRAKTOR24.pl
Deutz-Fahr 5 Keyline miał swoją premierę na targach Agrotech 2024. O jego potencjale sprzedażowym najlepiej świadczył fakt, że wystawiony model został wcześniej kupiony w ciemno © TRAKTOR24.pl

Ciągniki Deutz-Fahr 5 Keyline mogą zadecydować o wyższym miejscu tej marki w wynikach sprzedaży traktorów na koniec 2024 r. Cena od 184 tys. zł netto za model o mocy 75 KM z silnikiem 4-cylindrowym i wyposażeniem skrojonym pod nasz rynek, jest obecnie jedną z najlepszych ofert rynkowych.

Pielnik Pöttinger Flexcare z nowym systemem sterowania

Kultywator pielący Pöttinger Flexcare może być od teraz opcjonalnie wyposażony w sterowanie Profiline. Jakie korzyści ma to przynieść rolnikowi?
Czytaj dalej

Ciągniki Deutz-Fahr 5 Keyline wpisują się pomiędzy serie traktorów Deutz-Fahr 5 D Keyline i Deutz-Fahr 5. Dotyczy to cen, zastosowanych rozwiązań technicznych i komfortu pracy. Jego premiera odbyła się w Kielcach na targach Agrotech 2024.

2400 mm – 

tyle wynosi rozstaw osi ciągnika Deutz-Fahr 5 Keyline.

– Czekaliśmy na takie ciągniki od kilku lat i w końcu mamy je w ofercie. Model 5075 Keyline jest współczesnym odpowiednikiem bardzo popularnych w Polsce traktorów Deutz-Fahr Agrolux 410. Ich produkcja została zakończona w 2019 roku z powodu wejścia w życie kolejnego stopnia norm emisji spalin.

Za to ciągniki serii Deutz-Fahr 5 Keyline z silnikami 4-cylindrowymi spełniają aktualną normę Stage V. Proponujemy 4 modele o mocach od 75 do 106 KM – mówi Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.

Na nasz rynek będą trafiać ciągniki ze skrzyniami biegów 20+20 Hi-Lo, czyli z półbiegiem © TRAKTOR24.pl
Na nasz rynek będą trafiać ciągniki ze skrzyniami biegów 20+20 Hi-Lo, czyli z półbiegiem © TRAKTOR24.pl

Deutz-Fahr 5 Keyline – 4 modele, ale 3 moce

Traktory Deutz-Fahr 5 Keyline reprezentowane są przez 4 modele. Najsłabszy ma moc maksymalną 75 KM (5075 Keyline), średni 95 KM (5095 Keyline) a najmocniejszy 106 KM (5105 Keyline). Traktor 5105 Keyline Plus różni się od poprzednika wzmocnioną tylną osią. Dzięki niej jego dopuszczalna masa całkowita wynosi 7000 kg – w pozostałych jest to 6500 kg. Z tego powodu masa własna modelu 5105 Keyline Plus jest również większa (o 250 kg) i wynosi 4250 kg.

Silnik 4-cylindrowy i półbieg

W ciągniku montowany jest silnik koncernu SDF o nazwie FARMotion 45. Z oznaczenia tego można odczytać, że ma 4-cylindry i spełnia normę emisji spalin Stage V. W modelu 5075 Keyline osiąga ją z pomocą filtra cząstek stałych DPF. W modelach z silnikami 95- i 106-konnymi dochodzi jeszcze system SCR, który korzysta z płynu AdBlue.

433 Nm – 

to maksymalny moment obrotowy modeli 5105 Keyline i 5105 Keyline Plus.

Na nasz rynek będą trafiać ciągniki ze skrzyniami biegów 20+20 Hi-Lo, czyli z półbiegiem. Dostępna jest również przekładnia 40+40 Hi-Lo. Kierunek jazdy zmieniany jest charakterystyczną dla ciągników Deutz-Fahr dźwignią rewersora elektrohydraulicznego. Nie zabrakło na niej pokrętła służącego do regulacji agresywności tej zmiany. Na liście wyposażenia standardowego znajduje się również system Stop&Go pozwalający zatrzymać traktor naciskają tylko hamulec nożny, który spełnia wtedy dodatkowo rolę pedału sprzęgła.

Ten przycisk na desce rozdzielczej pozwala załączyć/wyłączyć funkcję Stop&Go © TRAKTOR24.pl
Ten przycisk na desce rozdzielczej pozwala załączyć/wyłączyć funkcję Stop&Go © TRAKTOR24.pl

Kabina w standardzie Deutz-Fahra

Po wejściu do kabiny ciągnika Deutz-Fahr 5 Keyline można poczuć się jak w klasycznym ciągniku tej marki. Nie ma tutaj dużo elektroniki i dźwignie mechaniczne grają pierwsze skrzypce, ale dla wielu rolników nie jest to minusem, tylko plusem.

184 tys. – 

od tej kwoty netto zaczyna się cena modelu 5075 Keyline o mocy 75 KM.

Ciągnik Deutz-Fahr 5 Keyline ma montowaną zębatą pompę hydrauliczną o wydatku 55 l/min. Liczba par tylnych złączy hydraulicznych wynosi 3 a tylny WOM można ustawić na obroty wynoszące 540 lub 540 Eco.

Po wejściu do kabiny ciągnika Deutz-Fahr 5 Keyline można poczuć się jak w klasycznym ciągniku tej marki © TRAKTOR24.pl
Po wejściu do kabiny można poczuć się jak w klasycznym ciągniku tej marki © TRAKTOR24.pl
W ciągniku Deutz-Fahr 5 Keyline montowany jest silnik koncernu SDF o nazwie FARMotion 45. Z oznaczenia tego można odczytać, że ma 4-cylindry i spełnia normę emisji spalin Stage V © TRAKTOR24.pl
W ciągniku montowany jest silnik koncernu SDF o nazwie FARMotion 45. Z oznaczenia tego można odczytać, że ma 4-cylindry i spełnia normę emisji spalin Stage V © TRAKTOR24.pl
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Pielnik międzyrzędowy APV. Zobacz jak pracuje Kultywator Pöttinger Terria 5040. Zobacz jak pracuje Valtra T175e Mint Green okiem kobiety, czyli nietypowe spojrzenie na ciągnik w teście długodystansowym Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000