Najnowszy flagowy model z tej rodziny to Case IH Quadtrac 715 AFS Connect. Oprócz potężnego silnika i wielkich gąsienic zastosowano w nim ulepszony układ napędowy Powershift. Zmieniono również design – głównie maski ciągnika.
Czytaj dalej
Case IH Quadtrac 715 napędzany jest silnikiem o pojemności skokowej 16 l. To Cursor 16L TST produkowany przez FPT. W porównaniu do silnika modelu Quadtrac 645, motor ten ma o aż 23% większą pojemność skokową. Pozwala to uzyskiwać moc maksymalną 778 KM przy prędkości obrotowej silnika 1900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 3255 Nm dostępny jest już przy 1400 obr./min.
tyle wynosi łączna pojemność zbiorników paliwa ciągnika Case IH Quadtrac 715 AFS Connect.
Jednostka napędowa mająca pojemność większą niż typowe wiadro, odwdzięcza się mega mocą, ale wymaga też do długiej pracy sporego zapasu paliwa. Dlatego na ramie tylnej nabudowano szersze siodłowe zbiorniki, których łączna pojemność wynosi 1968 l.
Moc z silnika trafia do 16-stopniowej przekładni typu Powershift PowerDrive marki Case IH z automatycznym zarządzaniem wydajnością (APM). – Po udoskonaleniu kluczowych komponentów została ona już zastosowana w ostatnio wprowadzonych na rynek ciągnikach Quadtrac AFS Connect – czytamy w komunikacie prasowym.
Case IH Quadtrac 715 oparty jest na nowych gąsienicach, które różnią się od stosowanych w pozostałych modelach tej serii ciągników. Przede wszystkim są dłuższe o 305 mm, co z jednej strony pozwoliło zwiększyć powierzchnię kontaktu z glebą, a z drugiej zredukować ugniatanie gleby. – Średnica koła napędowego została zwiększona z 910 mm do 1008 mm, a na koło napędowe zachodzi pięć żeber zamiast czterech, co pozwala przenosić większy moment obrotowy i wydłużyć żywotność gąsienicy – informuje producent.
Mega traktor może posiadać do ośmiu par zaworów hydrauliki zewnętrznej zasilanych z pompy hydraulicznej o wydatku 216 l/min. Dostępna jest też hydraulika SmartTorque o wydatku 428 l/min.
– Przy pracach rozwojowych nad ciągnikiem Quadtrac 715 nie chodziło tylko o moc. Przyświecał nam cel stworzenia ciągnika zdolnego do obsługi narzędzi z ich idealną prędkością, osiągającego wysoką wydajność i pozwalającego na wykonywanie prac w idealnym momencie, nawet w trudnych warunkach roboczych, by maksymalnie wykorzystać krótkie okresy dobrej pogody. Chcieliśmy również chronić glebę dzięki większej powierzchni kontaktu z podłożem i redukcji liczby przejazdów, co również przekłada się na większą efektywność i ograniczenie do minimum powierzchni pól, po których poruszają się maszyny – mówi Franz Josef Silber, menadżer ds. marketingu ciągników o wysokiej mocy i z napędem na 4 koła marki Case IH.